Tajemny słoik – zajęcia edukacyjne
Krótka opowieść o szkle i jego wytwarzaniu.
Zajęcia prowadzone będą na salach wystawowych przy ud
ziale unikatowych eksponatów muzealnych i szklanych. Uczestnicy zajęć dowiedzą się co to jest szkło i w jaki sposób powstaje?. Jakie techniki prezentuje eksponowane szkło. Kto pracuje ze szkłem , jakimi narzędziami i w jaki sposób? Uczniowie zastanowią się czym różni się szkło dzisiejsze od tego z dawnych epok
Tajemny słoik to pasjonująca przygoda , biorący udział w zabawie podsumowuje swoją wiedzę w sposób ciekawy i praktyczny, poprzez zaangażowanie i współdziałanie w grupie.
Podczas zajęć dzieci / młodzież
– odkryje teren i jego zasoby potrzebne do wytwarzania szkła
– obejrzą kolekcję szkła historycznego oraz artystycznego
( wędrowne huty)
– poznają proces wytwarzania szkła w sposób teoretyczny
– odkryją tajemnice i ciekawostki dotyczące szkła
– zrozumieją na czym polega praca hutnika
– zdobienie szkła i techniki dekoracyjne
– znaczenie i podział szkła w życiu
„Jawa czy sen- sztuka symboli” – zajęcia edukacyjne
Zajęcia edukacyjne dla młodzieży nawiązujące do czasowej wystawy Rafała Olbińskiego, prezentowanej w Muzeum Karkonoskim w Jeleniej Górze.
Zajęcia kierowane są do uczniów szkół gimnazjalnych i przeprowadzone zostaną na salach wystawienniczych. Podczas zajęć uczniowie dowiedzą się o interesującym kierunku w sztuce , jakim jest surrealizm na przykładzie wystawy malarstwa Rafała Olbińskiego. Przybliżenie sylwetki artysty oraz jego pracy twórczej.
Kolejnym etapem będzie podróż do głębi obrazu czyli umiejętność interpretacji , przekaz artysty poprzez symbol, skojarzenie. Odpowiemy sobie na pytanie czym jest symbol i co chciał artysta nam przekazać i jakie wzbudza w nas odczucia.
Analiza wybranych prac artysty, swobodne rozmowy, odnajdywanie i potwierdzanie wniosków wynikających z wcześniejszej rozmowy. Krótka rozmowa na temat marzeń sennych , zwrócenie uwagi na nierealne sytuacje pojawiające się w snach.
Zabawa plastyczna „W głąb wyobraźni”
Na podstawie wybranego dzieła oraz przeczytanej krótkiej historyjki uczniowie będą mieli za zadanie stworzenie dalszej wizji swojego opowiadania , decydując przy tym który moment opowiadania zechcą interpretować.
Podczas zajęć uczniowie :
-zapoznają się z kolekcją obrazów Rafała Olbińskiego
– dowiedzą się o stylu w sztuce jakim jest surrealizm oraz o symbolice dzieł
– zrozumieją znaczenie symbolu jako wskazówki do interpretacji dzieła
– podyskutują o znaczeniu symbolice sennej jako odniesienia do sztuki
– stworzą swój plastyczną prace na podstawie dzieła a przy tym pobudzą swoja wyobraźnię