IMMA Logo

Godziny otwarcia
wt.-nd. 9:00-16:00 

Czym są Karkonosze?

Karkonosze to wysokie góry w Polsce i w Czechach.

Region Karkonoszy to też miejscowości w pobliżu gór:

Na przykład Jelenia Góra, Szklarska Poręba i Karpacz.

Kiedyś w Karkonoszach ludzie mieszkali

w wioskach, w drewnianych chałupach.

Mieszkańcy Karkonoszy wytapiali szkło

i robili z niego piękne przedmioty.

Karkonosze to też ważne miejsce dla turystów.

Turyści przyjeżdżają tu podziwiać przyrodę i chodzić po górach.

Czym się zajmujemy w Muzeum Karkonoskim?

W Muzeum Karkonoskim:

opowiadamy historię Karkonoszy,

pokazujemy przedmioty, które tworzyli dawni mieszkańcy Karkonoszy,

pokazujemy dawne budynki.

W muzeum zobaczysz na przykład:

przysłupową Chałupę Karkonoską,

Chałupa przysłupowa to rodzaj domu, które kiedyś stały w Karkonoszach.

Chata przysłupowa

kopię kamienicy, która kiedyś stała w mieście.

Kopia kamienicy

W Muzeum Karkonoskim pokazujemy ciekawe zbiory:

największą w Polsce wystawę szkła artystycznego;

wystawę z historii Jeleniej Góry i okolic.

Przy muzeum działa Laboratorium szkła.

W Laboratorium szkła możesz wziąć udział:

• w pokazach wytopu szkła,

• w wykładach,

• w warsztatach.

W muzeum prowadzimy warsztaty i lekcje muzealne dla dzieci i dorosłych.

Gdzie nas znajdziesz?

Muzeum Karkonoskie jest

przy ulicy Jana Matejki 28

w Jeleniej Górze.

Gdzie nas znajdziesz?

Jak do nas dojechać?

Najłatwiej dojedziesz do nas samochodem.

Przy muzeum jest bezpłatny parking.

Możesz do nas przyjechać autobusem.

Wysiądź na przystanku:

Teatr albo Urząd Miasta.

Idź w górę ulicy.

Muzeum będzie za około 100 metrów.

Jak dojechać?

Jak zwiedzać muzeum?

Muzeum jest otwarte od wtorku do niedzieli:

• od października do marca

w godzinach od 9 do 16,

• od kwietnia do września

w godzinach od 9 do 17.

Bilety możesz kupić w kasie w muzeum.

W środy wstęp do muzeum jest bezpłatny.

Jak zwiedzać muzeum?

Czy muzeum jest dostępne dla osób z niepełnosprawnością?

Wejście do muzeum nie ma progów.

W muzeum mamy windę,

która na głos podaje numery pięter.

Strzałki prowadzące po salach muzeum są żółte.

Schody też są oznaczone na żółto.

Możesz u nas wypożyczyć audioprzewodniki w 4 językach:

polskim,

niemieckim,

angielskim,

czeskim.

Możesz też wypożyczyć przewodniki z audiodeskrypcją

i językiem migowym.

Za wypożyczenie przewodników nie musisz płacić.

Możesz do nas przyjść z psem asystującym

i psem przewodnikiem.

Jeśli potrzebujesz wsparcia, powiedz nam o tym!

Pies przewodnik

Jak się z nami skontaktować?

Więcej informacji o nas znajdziesz

na naszej stronie internetowej strona.

Możesz do nas napisać mejl na adres: :

sekretariat@muzeumkarkonoskie.pl

Możesz do nas zadzwonić

na numer telefonu 75 645 50 73.

Autorka tekstu: Fundacja Katarynka

Zdjęcia: Muzeum Karkonoskie

Autor piktogramów: Sergio Palao.

Źródło: ARASAAC Licencja: CC (BY-NC-SA).

Właściciel: rząd Aragonii (Hiszpania)